Marketing voor doeners
Praktische leidraad voor het opstellen van een marketingplan
Marketing voor echte doeners
Door de combinatie van het kader, de vele voorbeelden, het practicum, het werkstuk en de evaluatie per hoofdstuk verwerf je met Marketing voor doeners in een mum van tijd de knepen van het vak marketing. Het vormt een goede leidraad en steun bij het uitwerken van een marketingplan, zowel voor studenten ter voorbereiding op een job in een marketingcommunicatie-omgeving, als voor de startende ondernemer die meer inzicht wil verwerven in marketing.
Wegwijs in de praktijk van marketing
Marketing voor doeners is het resultaat van een perfecte bundeling van de ervaring van de auteurs, die tegelijk lesgeven in het hoger onderwijs én pal in het werkveld staan.
Het boek wil vooral een breder inzicht geven in het vakgebied marketing: de 6 P’s worden uitgediept, met oog voor de traditionele en digitale marketing, telkens toegepast op een product én een dienst. De 6 P’s worden ook vertaald naar het marketingplan.
Aan het eind van elk hoofdstuk kozen de auteurs voor enkele steeds terugkerende elementen, om goed te kunnen vasthouden wat je in dat hoofdstuk bijgeleerd hebt:
- een practicum met een verdere verdieping in bepaalde marketingonderdelen
- aftoetsing in de vorm van een quiz, online toets, stellingen…
- een aantal vaktermen