Hoe kunnen we helpen?
Hoe kun je opvolgen aan welke ZILL-doelen je wel en niet gewerkt hebt in Bingel Planner?
Waarschuwing
Blokjes waaraan geen groep is gekoppeld, worden niet meegeteld!
Via de optie “Bekijk alle ingeplande doelen” kun je tot in detail de doelen per leraar en cluster raadplegen:
Resultaat:
Je kunt deze lijst afdrukken of bewaren als pdf via het print-icoontje rechts bovenin het scherm.
Via de doelenrapportage zie je dus meteen hoe vaak er gewerkt is met een doel en wanneer. Maar hoe zie je dan aan welke doelen er nog niet of weinig is gewerkt?
Werkwijze:
1 Open Bingel Planner en maak een leeg lesblokje aan in "Mijn agenda".
2 Selecteer het blokje om het eigenschappenvenster te activeren.
3 Klik op het symbool "…" en kies "Nieuwe fiche maken".
4 Controleer of de juiste klasgroep is gekoppeld, zo niet voeg de klasgroep toe (anders werken de volgende stappen niet).
5 Open de fiche en klik in het onderdeel "Leerplandoelen" op de knop "Doelen koppelen".
De ZILL-selector wordt gestart.
6 Duid een ontwikkelveld en ontwikkelthema aan.
Naast de generieke doelen zie je een cijfer. Dit geeft aan hoeveel keer het doel werd gekozen in de ZILL-selector.
7 Duid telkens een ander veld en thema aan om het gewenste resultaat te zien.
Waarschuwing
Dit getal komt niet overeen met het aantal keer dit doel voor de klas in totaal gepland is. Fiches die herhaald gepland werden, kunnen hier niet getoond worden. Het getal toont enkel hoe vaak je in de ZILL selector zelf het doel hebt aangeklikt.
Tip van het Bingelteam
Meer info over "hoe reflecteren over je onderwijsaanbod" vind je op deze website.
Stuur een e-mail
Verstuur je vraag via ons contactformulier. De snelste weg naar een vlot antwoord.
Bel ons
Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur (op vrijdag tot 16.00 uur).
Ga in gesprek met collega's
Stel je vragen aan andere leerkrachten en deel ideeën en zelfgemaakte materialen bij onze leermiddelen.
Ontdek onze trainingen
Verken didactische tips, e-learnings en boeiende webinars voor jouw leermiddel.