Hoe kunnen we helpen?
Op welke manier komt probleemoplossend denken aan bod in Reken Maar!?
Door wiskundige problemen op te lossen in betekenisvolle situaties binnen en buiten de klas, stimuleren we leerlingen om logisch te redeneren en wiskunde handig en inzichtelijk in te zetten. Zo bereiden we leerlingen voor op het leven van alledag. In deze tip ontdek je hoe je het logisch en wiskundig denken in Reken Maar! aan bod komt.
In de afrondingsfase van elke les kun je oplossingen van enkele (context)oefeningen klassikaal bespreken. Dat mogen zeker ook verdiepingsoefeningen zijn; ook leerlingen die daar nog niet aan toe komen, kunnen daar iets van meepikken. Zo stimuleer je opnieuw het probleemoplossend denken.
Tip van het Bingelteam
Je kan de projecten eenvoudig downloaden via Bingel via de module "differentiëren en oefenen". Hiervoor heb je een Bingel Max-licentie nodig.
Zelfstandig de Rekenwijzer gebruiken
Computationeel denken met Scratch
Computationeel denken stimuleert het probleemoplossend vermogen. Met behulp van de verrijkingsprojecten rond «Coding Scratch» leren leerlingen om problemen op te lossen door inzicht in ICT. Deze vind je vanaf het vierde leerjaar terug bij blok 9, 10 en 11.
Tip van het Bingelteam
Download de opdrachten rond «Coding Scratch» via de module "Differentiëren en oefenen" in Bingel. Hiervoor heb je een Bingel Max-licentie nodig.
Stuur een e-mail
Verstuur je vraag via ons contactformulier. De snelste weg naar een vlot antwoord.
Bel ons
Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur (op vrijdag tot 16.00 uur).
Ga in gesprek met collega's
Stel je vragen aan andere leerkrachten en deel ideeën en zelfgemaakte materialen bij onze leermiddelen.
Ontdek onze trainingen
Verken didactische tips, e-learnings en boeiende webinars voor jouw leermiddel.