Hoe vraag ik het rapport voor inspectie aan in iDiddit?

Aan het einde van elk schooljaar moet je het materiaal van een aantal leerlingen bewaren voor inspectiedoeleinden. Dat geldt ook voor het onlinelesmateriaal in iDiddit.

Ook al staat er niet meteen een inspectie gepland voor jouw school, toch moet je deze actie uitvoeren. Volg ons handige stappenplan hieronder.

Belangrijk! Vraag het rapport aan vóór 19 augustus.

Hoe vraag je als leerkracht een rapport voor de inspectie aan?

1 Ga via je 'Instellingen' in de balk bovenaan naar 'Rapport voor inspectie aanvragen'.

Opgelet! Deze functionaliteit is beschikbaar vanaf 24 juni.

2 In het volgende scherm selecteer je de gewenste leerlingen uit het dropdownmenu.

Klik dan op het pijltje rechts om de leerlingen toe te voegen in het venster ‘Geselecteerde leerlingen’.

 

Normaal gezien moet je 2 leerlingen per studierichting aanduiden. Al je klassen staan onder elkaar in de dropdownlijst.

3 Onderaan selecteer je het mailadres van je ICT-coördinator of (Smartschool)beheerder.

Je vindt dit terug in een dropdownmenu. De info wordt automatisch gelinkt.

4 Klik vervolgens op 'Rapport aanvragen'.

Je krijgt vervolgens een pop-up te zien waarin je nog moet bevestigen dat je de toestemming hebt van de leerlingen in kwestie.

5 Je aanvraag is gepland.

De aanvraagstatus staat nu op ‘Gepland’.

 

In het overzicht kun je er nog voor kiezen om je aanvraag te bewerken. Voer in dat geval de gewenste wijzigingen door en klik op ‘Wijzigingen opslaan’.

 

Jouw werk is klaar!

6 De ICT-coördinator of schoolbeheerder ontvangt vanaf 26 augustus automatisch een mail met daarin een link naar een zip-bestand.

In het zip-bestand zit een pdf van het verslag. Wat staat er in dat document?

  • De inhoudstafel van je methode
  • Een overzicht van alle markeringen en notities van de leerling in kwestie
  • Een overzicht van de oefeningen met daarbij de behaalde scores en ontvangen feedback van de leerling in kwestie

 

Goed om weten: We houden de data telkens 2 jaar bij.