Zijn er toetsen beschikbaar voor leerlingen met een individueel aangepast curriculum (IAC) bij TALENT?

Bij het ontwerpen van TALENT was het belangrijk om rekening te houden met alle leerlingen, inclusief diegenen die een individueel aangepast curriculum (IAC) volgen. We begrijpen dat extra toetsen voor deze leerlingen belastend kunnen zijn en hebben er daarom voor gekozen om geen aparte toetsen voor spelling en taaldenken aan te bieden die specifiek aansluiten op het oefenniveau van curriculumdifferentiatie. 

 

In plaats daarvan bevelen we de volgende beoordelingsmethoden aan: 

 

  • Zelfevaluatie en portfolio: Je kunt de voortgang en het begrip van de leerling beoordelen op basis van de zelfevaluatie na de les en met behulp van het portfolio dat tijdens de lessen is samengesteld. 
  • Partnerdictee voor spelling: Voor spelling biedt het partnerdictee een goede basis voor beoordeling.  
  • Beoordeling tijdens de les taaldenken: Voor taaldenken kan de beoordeling gebeuren tijdens de les. Je kan hiervoor gebruik maken van onder andere onze observatieschema’s. 

 

Dit zijn slechts enkele van de manieren waarop je de vooruitgang van leerlingen met een IAC in TALENT kunt beoordelen. Het is altijd het beste om de methode te kiezen die het best aansluit bij de individuele behoeften en capaciteiten van de leerling.