Word auteur bij VAN IN

Auteur bij VAN IN – wat houdt dat in?

Heb je een idee voor studiemateriaal voor het hoger onderwijs? Of heb je (nog) geen idee maar wil je graag meewerken aan studiemateriaal? Word dan auteur bij VAN IN! 

 

Je mag rekenen op ondersteuning van idee tot boek dankzij ons warme team dat staat op een stevige fundering van kwaliteit, authenticiteit en vertrouwen 

 

Bovendien krijg je de kans om bij te dragen aan kwaliteitsvol studiemateriaal voor het hoger onderwijs.

Welke ondersteuning krijg je?

De uitgever

Je uitgever is je aanspreekpunt en overkoepelende contactpersoon gedurende de hele samenwerking met VAN IN. Hij of zij zorgt voor de algemene opvolging van jouw project.

Hij of zij geeft je ook advies rond het concept van je boek, rond de structuur, opbouw en inhoud. Kortom: alles om van jouw boek de allerbeste versie uit te geven.

Maak kennis met onze uitgevers

De projectcoördinator

Onze projectcoördinator volgt met jou alle praktische zaken op qua timing.

Ook zorgt hij of zij voor de coördinatie en communicatie met jou, de zetter en redactie.

De redacteur en de zetter

De redacteur zorgt ervoor dat alle foutjes uit het boek worden gehaald en dat het taalgebruik en de stijl uniform worden doorgetrokken in je teksten.

De zetter giet jouw teksten in het lay-out stramien dat je met de uitgever hebt uitgekozen.

De marketeer

Als het boek eenmaal in druk is, gaat ook het promotieproces van start. De marketeer zorgt ervoor de coördinatie en uitvoering van online en offline communicatie-acties die met jou op voorhand besproken werden.

Maak kennis met onze marketeer

De accountmanager

Bijna gelijktijdig gaat ook onze accountmanager met je boek aan de slag via alle relevante kanalen om jouw boek tot bij de juiste personen te krijgen. Dat doet ze met gerichte mails, persoonlijke feedbackgesprekken aan docenten én verschillende boekentafels op de diverse campussen van Vlaanderen.

Maak kennis met onze accountmanager

Hoe ziet het schrijfproces eruit?

Conceptfase

In deze fase zit je met de uitgever en eventuele andere auteurs samen om het concept van je boek te finetunen. Ook worden het formaat en de look & feel vastgelegd.

Samen bepalen we een haalbare timing en zetten we de lijnen uit voor het commercieel plan.

Ons team gaat intussen aan de slag met een marktonderzoek om jouw project de beste kansen te geven in de markt.

Schrijffase

In deze fase ga je naarstig aan de slag als auteur. De uitgever bezorgt je richtlijnen om een vlot schrijfproces te garanderen.

De uitgever en redacteur geven ook regelmatig tussentijdse feedback over de geschreven teksten.

Daarna krijg je de tekst voor het eerste in het lay-out stramien te zien. Spannend!

Het boek gaat in druk. Daarna reken je enkele weken tot het boek bij de klant terechtkomt.

Promotiefase

In deze fase zorgen we ervoor dat de wereld (of toch zeker Vlaanderen) weet dat jouw boek bestaat. Deze fase loopt over langere termijn met verschillende on- en offline uitingen.

Ook de accountmanager gaat in deze fase ijverig aan het werk. Ze voert gesprekken met docenten, neemt je boek mee naar boekentafels en stuurt gericht promotie-exemplaren uit.

En wees gerust: ook op lange termijn onderhouden we de promotie rond je boek.

Hoe kom ik in contact?

Ben je na alle info hierboven overtuigd om met ons in zee te gaan? Of heb je nog vragen die je ons graag wil stellen? Neem dan contact op met de uitgevers of vul onderstaand formulier in. We ontmoeten elkaar (hopelijk) gauw! 

Contactinformatie van de uitgevers
Contactformulier