Reken Maar! DigiMax

Wil jij elke leerling laten groeien in wiskunde met een methode die automatische differentiatie combineert met directe feedback?
Dat kan met DigiMax! Een perfecte mix van digitaal en papier, helemaal afgestemd op jouw klas!
Beschikbaar voor de derde graad.

 

Reken Maar! DigiMax voor de derde graad

Reken Maar! DigiMax staat voor lesgeven met de digitale invalshoek als basis. Het juiste evenwicht tussen digitaal en papier. We werken met dezelfde opbouw als Reken Maar! maar toch anders. Met deze aanpak is er een permanente evaluatie en differentiatie tijdens de les.

Papier en digitaal zijn in balans

Automatische differentiatie op maat

Directe feedback voor elke leerling

Directe feedback over elke leerling

Permanente evaluatie tijdens elk lesmoment

Betere resultaten voor de klas

Rekenen op maat van alle kinderen

Rekenen op maat van élke leerling

We zien dat de leerlingen sneller en beter groeien. Dat geeft ook veel motivatie bij de kinderen.

Betere resultaten voor rekenen met DigiMax

De resultaten zijn véél beter

De resultaten met het gebruik van DigiMax zijn veel beter. Zelfs de LVS-toetsen zijn een pak beter dan de vorige jaren.

Betere wiskunderesultaten

Ik heb betere punten op mijn toetsen

Op de Chromebook kan ik meteen zien wat fout is en dan begin ik bij te leren en oefen ik het thuis.

Meteen resultaten opvolgen met DigiMax

Live resultaten opvolgen

Als leerkracht kan je live de resultaten opvolgen en inspringen wanneer nodig.

Individuele benadering

Je kan de groei per kind zien

Je kan meteen kijken in het doel: hoe ver zitten ze in het traject om het doel te halen.

Echt differentiëren bij wiskunde met DigiMax

Écht differentiëren

Iedereen kan op zijn eigen niveau en eigen tempo werken. Je kan kort op de bal spelen en meteen bijsturen.

In de praktijk

Een van de scholen waar Reken Maar! DigiMax vanaf de lancering gebruikt wordt, is de Antoniusschool in Sint Antonius -Zoersel.
Juf Leen van het vijfde leerjaar is heel enthousiast.
In haar klas werkt het echt. Zowel zij als haar kinderen vinden rekenen leuker dan voordien.
Juf Leen vindt dat ze nu echt differentieert! Bekijk deze video om de werking in haar klas te ontdekken.

De perfecte balans tussen digitaal en papier

Breng meer digitalisering in je klaslokaal met Reken Maar! DigiMax.
De leerlingen werken voornamelijk digitaal op hun eigen device maar er is een aangepast werkschrift per blok dat perfect aansluit.

 

Het voordeel van de combinatie digitaal en papier

Kinderen houden voeling met het schrijven op papier. Reken Maar! DigiMax biedt hen een mooi evenwicht.

 

“Digitale content zoals interactieve oefeningen en educatieve software kunnen de leerervaring verrijken, kinderen stimuleren en lessen differentiëren op maat van de leerling en zijn of haar leerritme.

Om wat concrete voorbeelden te noemen: het oefenen en herhalen van kennis waarbij alleen de fout beantwoorde vragen terugkomen”

Artikel uit De Tijd.

 

Reken Maar! DigiMax, nieuw maar toch vertrouwd

Wat denk je?

Overtuigd?

Contacteer jouw educatief adviseur of stuur een e-mail naar rekenmaar@vanin.be en kom meer te weten over Reken Maar! DigiMax.
Nieuwsgierig naar de voordelen van Reken Maar! DigiMax voor jouw wiskundelessen? Bekijk dan zeker het webinar.
Cover van Reken Maar! Digimax

Het is een heel leuke manier van werken zowel voor leerlingen als voor de leerkracht. De leerlingen werken zelfstandig, moeten bijna nooit wachten op de anderen en zijn ze klaar krijgen ze gedifferentieerde oefeningen op maat. De leerlingen kijken nu uit naar de lessen wiskunde omdat er zo veel afwisseling inzit.

Juf Laura, dorpsschool Kester

Reken Maar! DigiMax is werkelijk een andere manier van lesgeven. De leerlingen en de leerkracht krijgen onmiddellijke feedback. Bovendien hebben zowel de leerkracht als de leerling ten allen tijde zicht op de groei van de leerling. Alle leerlingen hebben succeservaringen aangezien de oefeningen zich aanpassen aan hun niveau, maar tegelijkertijd worden ook alle leerlingen uitgedaagd aangezien het systeem hun niveau telkens dat stapje verder tilt. Een mooie balans tussen succeservaringen en uitdagingen wordt op die manier bereikt.

Juf Nathalie, Sint Paulus Harelbeke

Mijn klas start elke dag enthousiast aan de rekenles sinds ik werk met Reken Maar! DigiMax. Ik heb ook meer inzicht in de vorderingen van de leerlingen tijdens de les.

Juf Sara, VBS Don Bosco, Groot-Bijgaarden

Duik dieper in Reken Maar! DigiMax

🚀 Nieuwsgierig naar de voordelen van Reken Maar! DigiMax voor jouw wiskundelessen? Bekijk dan zeker ons webinar! Collega’s Vic en Celien nemen je mee doorheen onze vernieuwende lesmethode. 📈

Heb je nog vragen na het bekijken van deze webinar? Je vindt meer op onze helppagina's.

Heb je interesse in Reken Maar! DigiMax?

Op zoek naar meer informatie?

Hebben we je kunnen overtuigen van de meerwaarde die we kunnen brengen of zou je zelf nog wat dieper willen duiken in DigiMax?
Cover van Reken Maar! Digimax