Dit is marktonderzoek. Van mening naar feit

Stap voor stap door een marktonderzoek zoals het écht verloopt

Dit is marktonderzoek. Van mening naar feit

In Dit is marktonderzoek. Van mening naar feit leer je wat het is, een marktonderzoek, hoe jij als professional, marktonderzoeker, eventmanager of marketeer een marktonderzoek zou moeten uitvoeren.

stap voor stap

met kader én tools om een marktonderzoek te voeren en presenteren

doorspekt met illustratieve cases

Bekijk de inhoudstafel

Marktonderzoek voor (toekomstige) professionals

In Dit is marktonderzoek. nemen de auteurs je stap voor stap mee in het soms bochtige en hobbelige parcours dat een marktonderzoek kan zijn. Door de stap-voor-stap-aanpak en de talrijke illustratieve cases is het boek bij uitstek geschikt voor zowel studenten in het hoger onderwijs als voor de (startende) professionele marktonderzoeker.

Wegwijs in marktonderzoek

 

De weg van mening naar feit loopt helaas niet altijd recht van punt a naar b, maar neemt soms een bochtje, soms zelfs een u-turn, en af en toe zit er al eens een hobbel in de weg. De auteurs nemen je mee op die weg en begeleiden je stap voor stap.

 

De opbouw van het boek volgt diezelfde weg, in hoofdstukken die elkaar logisch opvolgen:

  • het belang van marktonderzoek;
  • beschikbare gegevens analyseren;
  • kwalitatief marktonderzoek;
  • kwantitatief marktonderzoek;
  • het rapport;
  • zelf aan de slag: marktonderzoek in de praktijk in vijf stappen.

 

Elk hoofdstuk zit doorspekt met illustratieve cases, zodat je helemaal ondergedompeld wordt in hoe een marktonderzoek écht verloopt.

Zilver in de verkiezing van BAM Marketing Book of 2022!

“Een goede basis voor marktonderzoekers in spe”, zo vatte Tom De Ruyck, Managing Partner bij InSites Consulting en voorzitter van vakvereniging CUBE, zijn bevindingen samen toen Dit is marktonderzoek. Van mening naar feit in oktober 2022 Marketing Book of the Month werd.

 

Voor de titel van Marketing Book of the Year werd het uiteindelijk een spannende nek aan nek race. Dit is marktonderzoek. Van mening naar feit haalde met 21% van de stemmen een stevige tweede plaats.

Ontdek meer!

Voorbeeldmateriaal

Doorblader het voorbeeldmateriaal

Voorbeeldmateriaal

Extra's op mijnstudiemateriaal.be

Het online lesmateriaal is toegankelijk voor docenten die het handboek als verplicht studiemateriaal voorschrijven aan hun studenten. Vraag jouw code aan via hoger.onderwijs@vanin.be.

handleiding voor docenten

PowerPointpresentaties

mijnstudiemateriaal.be

Jouw boek op maat?

Met Blend kan je jouw versie van Dit is marktonderzoek - Van mening naar feit op maat samenstellen.

kies hoofdstukken uit één of verschillende uitgaven

vul aan met eigen materiaal als je dat wil

een boek op maat kan al vanaf 10 exemplaren

Blend

De auteurs

Marc De Laet

Marc De Laet is gewezen docent marktonderzoek en opleidingscoördinator aan de AP Hogeschool Antwerpen. Marc De Laet was bij Van In ook al auteur van het boek Marktonderzoek in rechte lijn, de voorloper van het boek Dit is marktonderzoek. Van mening naar feit.

Frederik Picard

Frederik Picard is managing partner van marketing- en communicatiebureau Reputations en docent marktonderzoek aan de AP Hogeschool Antwerpen.

Pol Toye

Pol Toye is docent marktonderzoek en opleidingshoofd Automotive management aan de Vives Hogeschool in Kortrijk. Pol Toye was bij Van In ook al auteur van het boek Marktonderzoek in rechte lijn, de voorloper van het boek Dit is marktonderzoek. Van mening naar feit.

Voor jou ook interessant?

Een vraag over ons aanbod?

Stel jouw vraag of maak een afspraak met je accountmanager. We helpen je graag verder!