Marketing voor doeners

Praktische leidraad voor het opstellen van een marketingplan

Marketing voor doeners

Met Marketing voor doeners schreven de auteurs een uitermate praktijkgerichte leidraad bij de uitwerking van een marketingplan.

praktische cases die doorheen het hele boek lopen

breed inzicht in het vakgebied marketing

talrijke voorbeelden

Bekijk de inhoudstafel

Marketing voor echte doeners

 

Het boek richt zich in de eerste plaats op graduaatsstudenten, maar ook op iedereen die nood heeft aan meer marketinginzichten vanuit een zeer praktijkgerichte insteek. Door de combinatie van het kader, de vele voorbeelden, het practicum, het werkstuk en de evaluatie per hoofdstuk verwerf je met Marketing voor doeners in een mum van tijd de knepen van het vak marketing. Het vormt een goede leidraad en steun bij het uitwerken van een marketingplan, zowel voor studenten ter voorbereiding op een job in een marketingcommunicatie-omgeving, als voor de startende ondernemer die meer inzicht wil verwerven in marketing.

 

 

Wegwijs in de praktijk van marketing

 

Marketing voor doeners is het resultaat van een perfecte bundeling van de ervaring van de auteurs, die tegelijk lesgeven in het hoger onderwijs én pal in het werkveld staan.

 

Het boek wil vooral een breder inzicht geven in het vakgebied marketing: de 6 P’s  worden uitgediept, met oog voor de traditionele en digitale marketing, telkens toegepast op een product én een dienst. De 6 P’s worden ook vertaald naar het marketingplan.

 

Naast heel wat bruikbare tools die je als marketeer toegevoegde waarde bieden, reiken de auteurs kapstokken en kaders aan die direct toegepast worden op de praktijk: via twee grote cases die doorheen het hele boek lopen, en via talloze kleine cases en voorbeelden.

 

Aan het eind van elk hoofdstuk kozen de auteurs voor enkele steeds terugkerende elementen, om goed te kunnen vasthouden wat je in dat hoofdstuk bijgeleerd hebt:

  • een practicum met een verdere verdieping in bepaalde marketingonderdelen;
  • aftoetsing in de vorm van een quiz, online toets, stellingen… om na te gaan of de leerinhouden duidelijk zijn;
  • per hoofdstuk komen vaktermen aan bod, zodat vakjargon niet afschrikt wanneer je begint te werkplekleren.

Ontdek meer!

Voorbeeldmateriaal

Doorblader het voorbeeldmateriaal

Voorbeeldmateriaal

Extra's op mijnstudiemateriaal.be

Het online lesmateriaal is toegankelijk voor docenten die het handboek als verplicht studiemateriaal voorschrijven aan hun studenten. Vraag jouw code aan via hoger.onderwijs@vanin.be.

oplossingen voor de docent

PowerPointpresentaties

mijnstudiemateriaal.be

Jouw boek op maat?

Met Blend kan je jouw versie van dit boek op maat samenstellen.

kies hoofdstukken uit één of verschillende uitgaven

vul aan met eigen materiaal als je dat wil

een boek op maat kan al vanaf 10 exemplaren

Blend

De auteurs

An Boone

An is altijd geboeid geweest door internationale economie. Na haar studies Handels- en Financiële Wetenschappen sloot ze de opleiding af met een masterproef over expats. Vervolgens werkte ze 15 jaar in de b2b sales, vooral in Duitsland en Nederland. Ze stond mee als exposant op vakbeurzen in Brussel, Londen, CeBIT Messe (Hannover) en Las Vegas. Vervolgens deelde ze haar ervaringen met studenten en liet ze hen kennis maken met de praktijk via de integratie van real-life opdrachten, gastcolleges, bedrijfsbezoeken of deelname aan netwerkevents. Naast haar rol als docent, talentcoach en onderzoeker aan de Arteveldehogeschool, is ze ook erg actief als ondernemer waar ze door consultancy, training en coaching kmo’s ondersteunt op vlak van marketingcommunicatie.

Christof Jans

Christof heeft een passie voor marketing en supply chain. Na zijn bachelor in Marketing en master in Supply Chain werkte hij 20 jaar lang voor grotere bedrijven. Daarna besloot hij als docent te werken aan de Hogeschool PXL, waar hij zich voornamelijk bezighoudt met digitale en internationale marketing. In 2010 richtte hij samen met een collega het postgraduaat Digitale Marketing op: toen een primeur. Daarnaast richtte hij zijn eigen zaak JED Opleidingen op, waar hij kmo’s ondersteunt op vlak van marketing en logistiek beleid.

Harold van der Kraan

Na zijn studies Journalistiek aan de AP Hogeschool startte Harold zijn carrière in de evenementensector waar hij beurzen, filmvoorstellingen en cultuurprojecten organiseerde. Vervolgens ging hij aan de slag bij het Stedelijk Onderwijs in Antwerpen. Hij werkte er mee aan verschillende projecten zoals employer branding-campagnes en het ontwikkelen van een nieuwe huisstijl. Daarnaast hield hij zich ook veel bezig met interne bedrijfscommunicatie en HR. Nadien behaalde hij als werkstudent nog een master Visuele Communicatie aan de Universiteit Antwerpen. Met Smooth Communication startte Harold ondertussen ook een eigen communicatie- en eventbureau op en sinds enkele jaren is hij voltijds betrokken bij de AP Hogeschool.

Ook interessant voor jou?

Een vraag over ons aanbod?

Stel jouw vraag of maak een afspraak met je accountmanager. We helpen je graag verder!