Marketing voor doeners
Praktische leidraad voor het opstellen van een marketingplan

Wegwijs in de praktijk van marketing
Marketing voor doeners richt zich in de eerste plaats op graduaatsstudenten, maar ook op iedereen die nood heeft aan meer marketinginzichten vanuit een zeer praktijkgerichte insteek. Door de combinatie van het kader, de vele voorbeelden, het practicum, het werkstuk en de evaluatie per hoofdstuk verwerf je met Marketing voor doeners in een mum van tijd de knepen van het vak marketing. Het vormt een goede leidraad en steun bij het uitwerken van een marketingplan, zowel voor studenten ter voorbereiding op een job in een marketingcommunicatieomgeving, als voor de startende ondernemer die meer inzicht wil verwerven in marketing.
Marketing voor doeners is het resultaat van een perfecte bundeling van de ervaring van de auteurs, die tegelijk lesgeven in het hoger onderwijs én pal in het werkveld staan. Het boek wil vooral een breder inzicht geven in marketing: de 6 P’s worden uitgediept, met oog voor de traditionele en digitale marketing, telkens toegepast op een product én een dienst. De 6 P’s worden ook vertaald naar het marketingplan.
Naast heel wat bruikbare tools die je als marketeer toegevoegde waarde bieden, reiken de auteurs kapstokken en kaders aan die direct toegepast worden op de praktijk: via twee grote cases die doorheen het hele boek lopen, en via talloze kleine cases en voorbeelden.
Aan het eind van elk hoofdstuk kozen de auteurs voor enkele steeds terugkerende elementen, om goed te kunnen vasthouden wat je in dat hoofdstuk bijgeleerd hebt:
- er volgt een practicum met een verdere verdieping via een case in bepaalde marketingonderdelen;
- na elk hoofdstuk vind ter ook een aftoetsing plaats in de vorm van een quiz, online toets, stellingen,… om na te gaan of de leerinhouden duidelijk zijn;
- per hoofdstuk komen vaktermen aan bod, zodat het vakjargon niet afschrikt wanneer je begint te werkplekleren.
Ontdek meer!
De auteurs
Ook interessant voor jou?
Een vraag over ons aanbod?
