Marketing voor doeners

Praktische leidraad voor het opstellen van een marketingplan

Marketing voor doeners

Met Marketing voor doeners schreven de auteurs een uitermate praktijkgerichte leidraad bij de uitwerking van een marketingplan.

Praktische cases doorheen het hele boek.

Breed inzicht in het vakgebied marketing.

Talrijke voorbeelden.

Bekijk de inhoudstafel
Bekijk het voorbeeldhoofdstuk

Wegwijs in de praktijk van marketing

 

Marketing voor doeners richt zich in de eerste plaats op graduaatsstudenten, maar ook op iedereen die nood heeft aan meer marketinginzichten vanuit een zeer praktijkgerichte insteek. Door de combinatie van het kader, de vele voorbeelden, het practicum, het werkstuk en de evaluatie per hoofdstuk verwerf je met Marketing voor doeners in een mum van tijd de knepen van het vak marketing. Het vormt een goede leidraad en steun bij het uitwerken van een marketingplan, zowel voor studenten ter voorbereiding op een job in een marketingcommunicatieomgeving, als voor de startende ondernemer die meer inzicht wil verwerven in marketing.

 

Marketing voor doeners is het resultaat van een perfecte bundeling van de ervaring van de auteurs, die tegelijk lesgeven in het hoger onderwijs én pal in het werkveld staan. Het boek wil vooral een breder inzicht geven in marketing: de 6 P’s  worden uitgediept, met oog voor de traditionele en digitale marketing, telkens toegepast op een product én een dienst. De 6 P’s worden ook vertaald naar het marketingplan.

 

Naast heel wat bruikbare tools die je als marketeer toegevoegde waarde bieden, reiken de auteurs kapstokken en kaders aan die direct toegepast worden op de praktijk: via twee grote cases die doorheen het hele boek lopen, en via talloze kleine cases en voorbeelden.

 

Aan het eind van elk hoofdstuk kozen de auteurs voor enkele steeds terugkerende elementen, om goed te kunnen vasthouden wat je in dat hoofdstuk bijgeleerd hebt:

  • er volgt een practicum met een verdere verdieping via een case in bepaalde marketingonderdelen;
  • na elk hoofdstuk vind ter ook een aftoetsing plaats in de vorm van een quiz, online toets, stellingen,… om na te gaan of de leerinhouden duidelijk zijn;
  • per hoofdstuk komen vaktermen aan bod, zodat het vakjargon niet afschrikt wanneer je begint te werkplekleren.

Ontdek meer!

Voorbeeldmateriaal

Doorblader het voorbeeldmateriaal.

Voorbeeldmateriaal

Extra's op mijnstudiemateriaal.be

Het online lesmateriaal is toegankelijk voor docenten die het handboek als verplicht studiemateriaal voorschrijven aan hun studenten. Vraag jouw code aan via hoger.onderwijs@vanin.be.

Oplossingen bij practica voor docenten.

PowerPoint-presentatie.

mijnstudiemateriaal.be

Jouw boek op maat?

Met Blend kan je jouw versie van dit boek op maat samenstellen.

Kies hoofdstukken uit één of verschillende uitgaven.

Vul aan met eigen materiaal als je dat wilt.

Een boek op maat kan al vanaf tien exemplaren.

Blend

De auteurs

An Boone

Na haar studies Handels- en Financiële Wetenschappen sloot An Boone de opleiding af met een masterproef over expats. Vervolgens werkte ze 15 jaar in de B2B-sales, vooral in Duitsland en Nederland. Ze stond mee als exposant op vakbeurzen in Brussel, Londen, CeBIT Messe (Hannover) en Las Vegas. Vervolgens deelde ze haar ervaringen met studenten en liet ze hen kennismaken met de praktijk via de integratie van real-life opdrachten, gastcolleges, bedrijfsbezoeken of deelnames aan netwerkevents. Naast haar rol als docent, talentcoach en onderzoeker aan de Arteveldehogeschool, is ze ook erg actief als ondernemer waar ze via consultancy, training en coaching kmo’s ondersteunt op het vlak van marketingcommunicatie.

Christof Jans

Christof heeft een passie voor marketing en supply chain. Na zijn bachelor in Marketing en master in Supply Chain werkte hij 20 jaar lang voor grote bedrijven. Daarna besloot hij als docent te werken aan de Hogeschool PXL, waar hij zich voornamelijk bezighoudt met digitale en internationale marketing. In 2010 richtte hij samen met een collega het postgraduaat Digitale Marketing op: toen een primeur. Daarnaast begon hij zijn eigen zaak JED Opleidingen, waarmee hij kmo’s ondersteunt op het vlak van marketing en logistiek beleid.

Harold van der Kraan

Na zijn studies Journalistiek aan de AP Hogeschool startte Harold zijn carrière in de evenementensector waar hij beurzen, filmvoorstellingen en cultuurprojecten organiseerde. Vervolgens ging hij aan de slag bij het Stedelijk Onderwijs in Antwerpen. Hij werkte er mee aan verschillende projecten zoals employer branding-campagnes en het ontwikkelen van een nieuwe huisstijl. Daarnaast hield hij zich ook veel bezig met interne bedrijfscommunicatie en HR. Nadien behaalde hij als werkstudent nog een master Visuele Communicatie aan de Universiteit Antwerpen. Met Smooth Communication startte Harold ondertussen ook een eigen communicatie- en eventbureau op en sinds enkele jaren is hij voltijds betrokken bij de AP Hogeschool.

Ook interessant voor jou?

Een vraag over ons aanbod?

Kijk op onze contactpagina op welke manier we jou het best kunnen helpen.