Mathematics for Game Creators

Trigonometry, vectors and matrices

Mathematics for Game Creators

Mathematics for Game Creators vult een hiaat in het aanbod van studieboeken over wiskunde binnen de richting Digital Arts & Entertainment.

Focus op wiskundige principes zoals trigonometrie, vectoren en matrices.

Toegespitst op de noden van studenten én de arbeidsmarkt.

Uniek in het aanbod.

Bekijk de inhoudstafel
Bekijk het voorbeeldhoofdstuk

Mathematics for Game Creators

 

Mathematics for Game Creators. Trigonometry, vectors and matrices covers the essential math principles and focuses on the application in game engines and 3D editors.

 

The author takes off by refreshing trigonometry fundamentals and elementary functions, to use them as a sound foundation to understand vectors. After a passage through aspects of and operations on vectors, already their dot and cross products enable a basic outline of lighting programming.

 

Finally a sound initiation in kinematics and dynamics makes you knowledgeable in handling physics engines.

 

The book comes with exercises and interactive solutions on mijnstudiemateriaal.be.

Demo: oplossingsmodule in de oefeningen

Ontdek de handige oplossingentool in de oefeningen van ‘Mathematics for Game Creators’ in deze korte demovideo.

 

Opgelet: om de oplossingen aan te kunnen klikken, moet je het bestand eerst opslaan.

Ontdek meer!

Voorbeeldmateriaal

Doorblader het voorbeeldmateriaal.

Voorbeeldmateriaal

Jouw boek op maat?

Met Blend kan je jouw versie van dit boek op maat samenstellen.

Kies hoofdstukken uit één of verschillende uitgaven.

Vul aan met eigen materiaal als je dat wilt.

Een boek op maat kan al vanaf tien exemplaren.

Blend

De auteur

Koen Samyn

Koen Samyn is Program Coordinator Game Development of the award winning Digital Arts and Entertainment study program at Howest.

Ook interessant voor jou?

Een vraag over ons aanbod?

Kijk op onze contactpagina op welke manier we jou het best kunnen helpen.