Mathematics for Game Creators
Trigonometry, vectors and matrices

Mathematics for Game Creators
Mathematics for Game Creators vult een hiaat in het aanbod van studieboeken over wiskunde binnen de richting Digital Arts & Entertainment.
Focus op wiskundige principes zoals trigonometrie, vectoren en matrices.
Toegespitst op de noden van studenten én de arbeidsmarkt.
Uniek in het aanbod.

Mathematics for Game Creators
Mathematics for Game Creators. Trigonometry, vectors and matrices covers the essential math principles and focuses on the application in game engines and 3D editors.
The author takes off by refreshing trigonometry fundamentals and elementary functions, to use them as a sound foundation to understand vectors. After a passage through aspects of and operations on vectors, already their dot and cross products enable a basic outline of lighting programming.
Finally a sound initiation in kinematics and dynamics makes you knowledgeable in handling physics engines.
The book comes with exercises and interactive solutions on mijnstudiemateriaal.be.
Demo: oplossingsmodule in de oefeningen
Ontdek de handige oplossingentool in de oefeningen van ‘Mathematics for Game Creators’ in deze korte demovideo.
Opgelet: om de oplossingen aan te kunnen klikken, moet je het bestand eerst opslaan.
Ontdek meer!
De auteur
Ook interessant voor jou?
Een vraag over ons aanbod?
