Mathematics for Game Creators
Over essentiële wiskundige principes binnen game development
Mathematics for Game Creators
Mathematics for Game Creators vult een hiaat in het aanbod van studieboeken over wiskunde binnen de richting Digital Arts & Entertainment.
focus op wiskunde principes zoals trigonometrie, vectoren en matrices
toegespitst op de noden van studenten én de arbeidsmarkt
uniek in het aanbod
Mathematics for Game Creators
Mathematics for Game Creators. Trigonometry, vectors and matrices will cover the essential math principles and focus on the application in game engines and 3D editors.
The author takes off by refreshing trigonometry fundamentals and elementary functions, to use them as a sound foundation to understand vectors. After a passage through aspects of and operations on vectors, already their dot and cross products enable a basic outline of lighting programming.
Finally a sound initiation in kinematics and dynamics makes you knowledgeable in handling physics engines.
Demo: oplossingsmodule in de oefeningen
Ontdek de handige oplossingentool in de oefeningen van ‘Mathematics for Game Creators’ in deze korte demovideo.
Opgelet: om de oplossingen aan te kunnen klikken, moet je het bestand eerst opslaan.
Ontdek meer!
De auteur
Ook interessant voor jou?
Een vraag over ons aanbod?
Stel jouw vraag of maak een afspraak met Asella. Ze helpt je graag verder!