Woordenschat automatiseren met Boemerangtaken

Benieuwd hoe Boemerangtaken ervoor zorgen dat je leerlingen in een handomdraai de vocabulaire kennen? Bekijk onze handige video’s.

Vocabulaire herhalen volgens Leitnerprincipe

  • Aanpak vocabulaire in ZOUFFF
  • Link met het Leitnersysteem op papier (woordkaartjes)
  • Link met het Leitnersysteem in Bingel

Woordenschat automatiseren

  • Boemerang voor de leerlingen: wat en hoe?
  • Wat zien jouw leerlingen?
  • Welk systeem zit achter de Boemerangtaak?

De boemerangtaken geven de kinderen meer vertrouwen omdat ze adaptief zijn. Kinderen oefenen op hun niveau en weten perfect wat ze nog wat extra moeten oefenen. We bespreken de oefeningen ook in de klas en geven elkaar tips om de leerstof beter onder de knie te krijgen. Doordat die herhaling dagelijks wordt ingebouwd, kunnen ze de leerstof beter onthouden. - Juf Anja, VBS Picard in Koersel.

Leerkracht aan het stuur

  • Hoe zet je taken klaar?
  • Wat moet je doen?
  • Wat moet je niet doen?

Boemerang in de praktijk

  • Wat ziet de leerling elke dag?
  • Wat is het verschil met een gewone Bingeltaak?

Opvolging van leerwinst

  • Hoe volg jij de leerwinst op?
  • Hoe bekijk je individuele vooruitgang per kind?

NIEUW! Thematisch herhalen in ZOUFFF 6!

Nieuw voor leerjaar 6: thematisch herhalen uit ZOUFFF 5.