Reken Maar! DigiMax

Wil jij elke leerling laten groeien in wiskunde met een methode die automatische differentiatie combineert met directe feedback?
Dat kan met DigiMax! Een perfecte mix van digitaal en papier, helemaal afgestemd op jouw klas!
Beschikbaar voor de derde graad.

Interesse? Laat hier je gegevens achter
Cover van Reken Maar! Digimax

Reken Maar! DigiMax

Reken Maar! DigiMax staat voor lesgeven met de digitale invalshoek als basis. Het juiste evenwicht tussen digitaal en papier. We werken met dezelfde opbouw als Reken Maar! maar toch anders. Met deze aanpak is er een permanente evaluatie en differentiatie tijdens de les. Waarom zijn wij overtuigd van deze methode?

  • Papier en digitaal zijn in balans
  • Automatische differentiatie op maat van elke leerling
  • Directe feedback voor elke leerling
  • Leerkracht kan live resultaten opvolgen en inspringen wanneer nodig
  • Permanente evaluatie tijdens elk lesmoment
  • Betere resultaten voor de klas

In de praktijk

Een van de scholen waar Reken Maar! DigiMax vanaf de lancering gebruikt wordt, is de Antoniusschool in Sint Antonius -Zoersel.
Juf Leen van het vijfde leerjaar is heel enthousiast.
In haar klas werkt het echt. Zowel zij als haar kinderen vinden rekenen leuker dan voordien.
Juf Leen vindt dat ze nu echt differentieert! Bekijk deze video om de werking in haar klas te ontdekken.

Vragen? Bekijk de FAQ's

Op papier

Per leerjaar zijn er 12 schriftjes beschikbaar. Een schriftje per blok.
De horizontale lay-out laat toe om het werkschriftje gemakkelijk naast de laptop of tablet te leggen.
In het werkschrift van blok 1 zijn er 2 extra startlessen voorzien zodat jij en je leerlingen kunnen wennen aan het meer digitaal lesgeven. In elk schriftje is er kladruimte voorzien zodat tussenstappen kunnen genoteerd worden.

 

Mijn klas start elke dag enthousiast aan de rekenles sinds ik werk met Reken Maar! DigiMax. Ik heb ook meer inzicht in de vorderingen van de leerlingen tijdens de les.

Juf Sara, VBS Don Bosco, Groot-Bijgaarden

Reken Maar! DigiMax is werkelijk een andere manier van lesgeven. De leerlingen en de leerkracht krijgen onmiddellijke feedback. Bovendien hebben zowel de leerkracht als de leerling ten allen tijde zicht op de groei van de leerling. Alle leerlingen hebben succeservaringen aangezien de oefeningen zich aanpassen aan hun niveau, maar tegelijkertijd worden ook alle leerlingen uitgedaagd aangezien het systeem hun niveau telkens dat stapje verder tilt. Een mooie balans tussen succeservaringen en uitdagingen wordt op die manier bereikt.

Juf Nathalie, Sint Paulus Harelbeke

Het is een heel leuke manier van werken zowel voor leerlingen als voor de leerkracht. De leerlingen werken zelfstandig, moeten bijna nooit wachten op de anderen en zijn ze klaar krijgen ze gedifferentieerde oefeningen op maat. De leerlingen kijken nu uit naar de lessen wiskunde omdat er zo veel afwisseling inzit.

Juf Laura, dorpsschool Kester

Graag uitleg op school?

Educatief adviseurs van het basisonderwijs