Reken Maar! DigiMax
Reken Maar! is vanaf nu ook in een andere vorm beschikbaar. Geef les met de digitale invalshoek als basis, met het juiste evenwicht tussen digitaal en papier.
- Leerjaar 5: beschikbaar
- Leerjaar 6: beschikbaar vanaf schooljaar 2025-2026
Wat is Reken Maar! DigiMax?
Reken Maar! DigiMax staat voor lesgeven met de digitale invalshoek als basis. Het juiste evenwicht tussen digitaal en papier. We werken met dezelfde opbouw als Reken Maar! maar toch anders. Met deze aanpak is er een permanente evaluatie en differentiatie tijdens de les. Waarom zijn wij overtuigd van deze methode?
- Papier en digitaal zijn in balans
- Automatische differentiatie op maat van elke leerling
- Directe feedback voor elke leerling
- Leerkracht kan live resultaten opvolgen en inspringen wanneer nodig
- Permanente evaluatie tijdens elk lesmoment
- Betere resultaten voor de klas
In de praktijk
In september zijn er heel wat nieuwe scholen met Reken Maar! DigiMax gestart. Ook een groot deel van de proefscholen gaan enthousiast verder. Een van deze scholen is de Antoniusschool in Sint- Antonius -Zoersel.
Juf Leen van het vijfde leerjaar is heel enthousiast.
In haar klas werkt het echt. Zowel zij als haar kinderen vinden rekenen leuker dan voordien.
Juf Leen vindt dat ze nu echt differentieert! Bekijk deze video om de werking in haar klas te ontdekken.
Voorbeeld van een werkschrift
Voor Reken Maar! DigiMax werden werkschriften per blok ontwikkeld. De horizontale lay-out laat toe om het werkschriftje gemakkelijk naast de laptop of tablet te leggen.
Per Blok is er een werkschrift. In het eerste werkschrift zijn er 2 extra startlessen voorzien zodat jij en je leerlingen kunnen wennen aan het meer digitaal lesgeven.