TeleScoop graad 3
TeleScoop biedt jou in de derde graad maximaal de mogelijkheden om het vak aardrijkskunde volledig naar je hand te zetten.
TeleScoop bouwt doorheen de graden zorgvuldig een gestructureerde leerlijn waarbij de leerlingen actief en zelfstandig worden betrokken. Omdat aardrijkskunde een visueel vak is, besteedt TeleScoop extra aandacht aan de foto’s, animaties, kaarten en beelden in de leerboeken. TeleScoop is een methode die jou toelaat om digitaal en hybride leren te implementeren in je klassen.
Aardrijkskunde
Doorstroomfinaliteit, Dubbele finaliteit
Zet je les aardrijkskunde naar je hand
Dankzij de graadboeken van TeleScoop in graad 3 krijg je de mogelijkheid om zelf te bepalen wanneer je welke onderwerpen behandelt. Bovendien begeleidt het aparte aanbod voor wetenschapsrichtingen de leerlingen in hun aardrijkskundig onderzoek.
Extra aandacht voor het visuele aspect met prachtige beelden, illustraties, interactieve animaties...
Kwalitatieve naslagwerken
Grote keuze aan extra lesmateriaal
Aan de slag met TeleScoop graad 3
TeleScoop bouwt doorheen de graden zorgvuldig een gestructureerde leerlijn waarbij de leerlingen actief en zelfstandig worden betrokken. In elke graad bouwen we verder op de gekende structuur en evolueren we naar een grotere zelfstandigheid van de leerling. Omdat aardrijkskunde een visueel vak is, besteedt TeleScoop extra aandacht aan de foto’s, animaties, kaarten en beelden in de leerboeken. TeleScoop is een methode die jou toelaat om digitaal en hybride leren te implementeren in je klassen.
Doorblader het aanbod van TeleScoop 5&6
In graad 3 zijn de eindtermen in de doorstroom- en dubbele finaliteit vrij gelijkend. De auteurs van TeleScoop zijn er zich van bewust dat er een verschil is in beheersingsniveau, aanpak en leerlingen. Daarom brengen we steeds een aangepast aanbod voor elke finaliteit. Bovendien begeleidt het aparte aanbod voor wetenschapsrichtingen de leerlingen in hun aardrijkskundig onderzoek.
Om als leerkracht een maximale leerwinst met je leerlingen te bereiken, is TeleScoop een methode die optimaal inspeelt op de noden van je doelgroep. Door de leefwereld van de leerlingen nauw te betrekken bij de les kun je als leerkracht een maximale leerwinst met je leerlingen bereiken. Daarnaast enthousiasmeren we je leerlingen vanuit realistische probleemstellingen en een vakoverstijgend wereldbeeld.
Waarom kiezen voor TeleScoop in graad 3?
Met de TeleScoop-reeks heb je heel wat extra troeven in handen om te differentiëren in de derde graad. Bovendien is TeleScoop een methode die jou toelaat om digitaal en hybride leren te implementeren in je klassen. we zetten onderzoekend leren centraal aan de hand van boeiende onderzoeksvragen en herkenbare conceptcartoons.
TeleScoop legt in de derde graad een focus op …
Differentiëren
Animaties
Visueel
Differentiëren
Differentiëren zit in de methode TeleScoop ingebakken.
- Differentiatie via ondersteuning
In het boek zelf onderlijnen we de moeilijke begrippen en achteraan vinden de leerlingen een woordenlijst. Ook op iDiddit kunnen ze de betekenis opzoeken. We bieden ook ondersteuning in allerlei vaardigheden, zoals zoekvaardigheden in de atlas, werken met geopunt… - Uitbreidingen
Op iDiddit voegen we regelmatig een ‘Interessant om weten’-kader toe. Daarnaast is er ook de ‘Mag het iets meer zijn’-kader. Deze bevat uitbreidings- of verdiepingsleerstof. - Sporenbeleid
Binnen eenzelfde opdracht kunnen twee (of meer) sporen worden aangereikt. Een spoor hoort steeds bij leerinhouden die een leerdoel behandelt.
Animaties i.s.m. Bart Van Bossuyt
We zijn trots aan te kondigen dat het auteursteam van TeleScoop nauw met Bart Van Bossuyt samenwerkt. We integreren een heleboel van zijn bestaande animaties in onze methode. In een aantal gevallen ontwikkelt hij enkele animaties op maat van de leerinhouden van TeleScoop.
Leerlingen gaan met de animaties interactief aan de slag. Ze manipuleren bepaalde gegevens, experimenteren en komen zo vaak spelenderwijs, op inductieve wijze achter bepaalde principes. De animaties helpen de leerstof te visualiseren.
Visuele focus
De lay-out van het boek is zo ontworpen, dat de inhoud en illustratie zo dicht mogelijk bij elkaar staan zodat de leerling makkelijk kan volgen.
Figuren worden binnen een thema duidelijk genummerd en krijgen een functionele titel. We zorgen ervoor dat de nummering in het boek overeenkomt met iDiddit. Alle figuren die in het boek aan bod komen, plaatsen we afzonderlijk op iDiddit zodat je deze ook los van de tekst kan gebruiken. In het boek kom je af en toe het scanicoon tegen waarmee sommige video’s en 3D-beelden worden getoond.
Hybride leren
Met iDiddit heb je de ideale tool in handen om het ‘hybride lesgeven’ op jouw manier in te vullen. Van voorbereidingen en lesgeven tot evalueren en coachen, jij bepaalt zelf hoeveel, hoe vaak en hoe zelfstandig je leerlingen in iDiddit werken.
In iDiddit krijg je de bouwstenen om onze methodes volledig naar je hand te zetten. Verschuif thema’s of hoofdstukken in functie van je agenda en jaarplan, voeg eigen leerinhouden toe en pas aan wat jij nodig acht. De resultaten van de vele oefeningen, opdrachten en toetsen met automatische verbetering bekijk je in een handig overzicht.